جغرافیا...

جغرافیا...
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جغرافیا... و آدرس geografy.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





چت باکس


جغرافیای اقتصادی چیست :

 

جغرافیای اقتصادی شاخه ای از جغرافیای انسانی است که از اوایل قرن بیستم جای خود را به عنوان یک شاخه مستقل در علم جغرافیا باز نموده است . کار کرد این شاخه از علم جغرافیا سبب گردیده است تا در مدتی کم ، تعداد در خور توجهی از دروس رشته جغرافیا تحت عنوان های جغرافیای جمعیت، جغرافیای کشاورزی، جغرافیای صنعتی، جغرافیای تجارت  و بازرگانی را به خود اختصاص دهد. شناخت فضای جغرافیایی که متاثر از کنش های انسانی است ، عمدتا از طریق مطالعه درجغرافیای انسانی تاثیر می پذیرد زیرا شکل دهی فضای جغرافیایی و پیامد های آن را می توان متاثر از خواست بهره وری انسان از محیط دانست، بهره وری هایی که نمی تواند خارج از عملکرد زیر بخش های جغرافیای اقتصادی باشد . زیرا موضوع مطالعه جغرافیای اقتصادی، اشکال تولید و مکان های مصرف انواع تولیدات در سطح جهان است .

 

به لحاظ آن که فرایندهای تولید ، داد وستد وحمل و نقل ، تغییر شکل مواد و تبدیل مواد و مصرف تولیدات ،منتج از هدایت و قوه ابتکار انسان ها ومتاثر از اشکال سازمانی جوامع انسانی است ،جغرافیای اقتصادی در ردیف علوم انسانی یا زیر مجموعه جغرافیای انسانی قرار می گیرد . حضور و فعالیت آدمی ، اعمال نظر واراده و دخل وتصرفی که در طبیت اعمال می کند (از مباحث جغرافیای انسانی )خود شرط اساسی تولید است.

 

فرایند های تشکیل دهنده موضوع مطالعه جغرافیای اقتصادی ناشی از:

 

·         تحول وتکامل فعالیت های اقتصادی(کشاورزی، صنعت و...)از دوره بس کهن تا امروز

 

·         به کار گیری مداوم کشفیات علمی، در چند و چون شرایط تاریخی و جغرافیایی

 

·         انعکاس امکانات مختلف تولیدی و تجاری در سطح جهان

 

در این زمینه طرق مختلف تولید ومصرف،بنا بر سیستم های مختلف سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی و همچنین بنا بر توسعه مورد لزوم تکنیک ها ، عدم برابری توسعه فضایی هر کدام از این سیستم های مورد توجه است .

 

جغرافیای اقتصادی، کار کردهای اقتصادی را به روش جغرافیایی مورد بررسی و مطالعه قرار می دهد . در جغرافیای اقتصادی ، اقتصاد مورد مطالعه ،و جغرافیا روش های مورد مطالعه را مشخص می نماید . همانگونه که در جغرافیای جمعیت ، جمعت موضوع وجغرا فیا روش مطالعه را اراﺋه می دهد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 10:25 ] [ صوفی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

دنیا محل بازیگری و تماشاگری است. عاقل کسی است که تماشاگری اش بیش از بازیگری اش باشد. فاش نکردن اسرار مردم دلیل کرامت و بلندی است. خوش آمدید
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 19
بازدید کل : 55437
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

عاشقانه

IranSkin go Up